Serverbyte mitt i natten

Hej!
Klockan är midnatt och det är lördag. På Nallebudet är det trots det spännande saker på g. Jag sitter just nu vid datorn hemma och pratar med vår tekniker i Karibien. Där är klockan bara 19.00 och vi håller på att flytta Nallebudet till nya servrar. Vi har märkt att det har gått långsamt på sistånde. Eftersom servrarna har stått i USA misstänker vi att det är bandbredden över Atlanten som har spökat.

Det är en stor procedur att byta servrar dock. Mycket som kan gå fel och något som nästan alltid strular är olika teckekodningar. ÅÄÖ blir nästan alltid fel:)

Jag väntar just nu på besked på huruvida jag kan börja göra testköp innan vi genomför den slutgitliga flytten. Spännande:)

Ha en fortsatt bra Lördagskväll.

Hälsningar
Hanne

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0